Utanför fönstret

I Villstad finns till min stora glädje många fler småfåglar än i Hestra. Eller kanske finns det fåglar i Hestra med :)
Men jag lyckades då inte locka fram dem, och jag älskar att sitta och titta på dem, det är lika avslappnade som att sitta och titta på elden i öppna spisen.
Nu har jag iaf hängt upp en rätt provisorisk talgbollshängare utanför fönstret på baksidan så vi kan titta på dem när jag sitter vid köksbordet och äter frukost tex.
Än så länge har vi bara sett nötväckor, talgoxar och blåmesar men hoppas på att det kommer lite fler arter längre fram i vinter.




Kommentarer
Postat av: Mikamela

Har inte du den fågeln som äter vintersnokar utanför ditt fönster...???

Den heter Ormus ormus pickus på latin.

Jag kan tyvärr inte det svenska namnet men den finns i min trädgård som tur är...=).

Förresten vad snälla ni är som matar dom söta fåglarna. kramar

2008-11-11 @ 22:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0